Filmy halucynacja, szaleństwo

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje halucynacja, szaleństwo. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Lśnienie

8,1
Szukający natchnienia pisarz Jack Torrance, przyjmuje posadę stróża w hotelu Overlock. Kilka dni później przeprowadza się tam wraz z żoną i synkiem, na okres zimy. Początkowo ich Życie w hotelu toczy się spokojnym i monotonnym rytmem, niczym nie zakłócanym. Po jakim jednak czasie Danny, dzięki swym telepatycznym zdolnościom zaczyna widzieć duchy. Zjawy zaczynają powoli opętywać Jacka, powodując u niego szaleństwo, które zaczyna zagrażać jemu i jego rodzinie.

Wilkołak

6,2
Arystokrata Lawrence Talbot (Benicio Del Toro) na prośbę Gwen Conliffe (Emily Blunt) - narzeczonej brata, powraca do rodzinnej posiadłości, by pomóc w poszukiwaniach jej ukochanego. Pojednany się ze swym despotycznym ojcem (Anthony Hopkins), Talbot odkrywa, że za zaginięciem brata może stać krwiożercza bestia, która terroryzuje okolicznych mieszkańców. Sprawą interesuje się również Scotland Yard, który wysyła na miejsce swego najlepszego człowieka, podejrzliwego inspektora Amberline’a (Hugo Weaving). Tablot postanawia zgładzić potwora, ale nawet w najczarniejszych snach nie mógłby przeczuwać, jak przerażające przeznaczenie będzie mu pisane.
Natalie Portman zdobyła w 2010 roku Oscara za oszałamiający występ w tym mrocznym psychoseksualnym thrillerze w reżyserii Darrena Aronofsky'ego. Nina (Natalie Portman) jest uzdolnioną, lecz niestabilną emocjonalnie baleriną u progu sławy. Pod wpływem presji ze strony dyrektora artystycznego (Vincent Cassel) i swojej uwodzicielskiej rywalki (Mila Kunis) Nina traci kontakt z rzeczywistością i miota się między jawą a sennym koszmarem.


Pi

7,6
Genialny matematyk Max Cohen (Sean Gullette) znajduje się o krok od rozszyfrowania tajnego kodu, dającego władzę nad materialnym i duchowym światem. Wkrótce orientuje się, że jest śledzony przez agentów potężnego koncernu giełdowego i ultra-ortodoksyjną sektę religijną. Musi wybierać między zdrowym rozsądkiem a szaleństwem, świętością a bluźnierstwem, wiedzą a ignorancją, a przede wszystkim zdecydować, czy jest w stanie udźwignąć śmiertelny ciężar swojego odkrycia... Przez ostatnie dziesięć lat konstruowań ogromny komputer - Euklidesa, którego rozbudowane układy zajęły prawie całe jego skromne mieszkanie. Przy użyciu Euklidesa prowadził obliczenia, które miały go doprowadzić do odszyfrowania numerycznego wzoru sterującego prawidłowościami wzrostu i spadku notowań na giełdzie. Tę wiedzę pragną od niego wydobyć biznesmeni z Wall Street.
John i Laura starają się uporać z tragiczną śmiercią córki. Wyjeżdżają wspólnie do Wenecji, gdzie mężczyzna ma sprawować pieczę nad konserwacją zabytkowego budynku. Przypadkowo spotykają na miejscu dwie dziwne siostry, z których jedna utrzymuje, że jest medium, a w swych wizjach widzi ich zmarłe dziecko.
Siedemnastoletnia Sarah przenosi się do nowej szkoły w Los Angeles. Jej uwagę zwracają trzy rówieśnice, nazywane czarownicami z Eastwick. Trapione przez różne kompleksy, dziewczęta rzeczywiście szukają drogi do czarnej magii, chętnie też witają w swoim gronie Sarah, która - jak się okaże - jest czarownicą naturalną. Dzięki niej udaje się zamknąć magiczny krąg. Każda z nich otrzymuje dar, o jaki prosiła - miłość, urodę, nienawiść, siłę. Czy jednak czarownice z Los Angeles potrafią właściwie wykorzystać swe zdolności? Już niebawem przyjdzie im stoczyć krwawą bitwę - między sobą.
Przeróbka dickensowskiej "Opowieści wigilijnej", w której wyrachowany telewizyjny producent Frank Cross na własnej skórze doświadcza cudownej magii wigilijnego wieczoru. Cross swą wielką karierę rozpoczął jako goniec, by po latach, dzięki bezwzględności, dojść na sam szczyt i zostać pozbawionym uczuć szefem telewizyjnej stacji. Jest typowym przykładem podłego, złośliwego, nieczułego, pamiętliwego typa o sadystycznym poczuciu humoru - idealne uosobienie współczesnego pana Scrooge'a. Zanim jednak skończy się noc, Cross dostanie od losu ostatnią szansę - wizytę złożą mu dziwni goście: maniakalny nowojorski taksówkarz z przeszłości, współczesna gadatliwa wróżka oraz makabryczny, bezgłowy olbrzym jako posłaniec z przyszłości.

Solaris

7,0
Solaris – planeta, która materializuje obraz tych, z kim nie jesteśmy w stanie się rozstać w swoich myślach, uczuciach, życzeniach, bez względu na to, jakiego rodzaju są to uczucia: czy to miłość, żal, czy poczucie winy. Solaris nie więzi, ale i nie wypuszcza swoich gości, wciela jedynie w życie to, z czym nigdy nie będzie się w stanie rozstać. W dużej mierze film stanowi połączenie fantastyki z rozmyślaniami o kosmosie, Ziemi, człowieku, sumieniu, życiu, śmierci i odpowiedzialności przed przyszłością.

Lighthouse

6,9
8,7
Robert Eggers, wizjonerski reżyser arcydzielnego horroru The Witch, powraca z hipnotyzującą, halucynującą opowieścią o dwóch latarnikach, pracujących na tajemniczej, odległej wyspie w Nowej Anglii, w latach dziewięćdziesiątych XIX wieku. Obaj latarnicy (Willem Dafoe i Robert Pattinson) mierzą się z samotnością i odosobnieniem podczas wielkiego sztormu, który wydaje się nie mieć końca. Są skazani na walkę z własną silną wolą, potrzebami oraz – przede wszystkim – z tajemniczą siłą, która nad nimi krąży, ale której istnienie może im się tylko wydawać… Film jest przerażającą, pełną tajemnic podróżą w nieznane.

Kości

7,4
David Boreanaz (Anioł Ciemności, Buffy postrach wampirów) występuje jako agent specjalny FBI, Seeley Booth, który razem z antropolog medycyny sądowej, Dr Temperance „Bones” Brennan (Emily Deschanel), rozwiązuje jedne z najbardziej zdumiewających i dziwacznych zagadek kryminalnych. Booth polega na wskazówkach, których udzielają mu żywi - świadkowie i podejrzani - Brennan zaś zbiera dowody od umarłych, używając swoich niesamowitych zdolności do odczytywania wskazówek pozostawionych w kościach ofiar. Te tak odmienne techniki w rozwiązywaniu morderstw wywołują częste spory, tworząc niezaprzeczalną chemię między dwójką specjalistów okraszoną odpowiednią dawką czarnego humoru.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…